In samenwerking met vervoersbedrijf Connexxion bieden wij u de mogelijkheid om een busabonnement aan te schaffen. U heeft de keuze uit een schooljaar-, examenjaar- en winterabonnement. Deze eerste twee schaft u voor het begin van het schooljaar aan (voor of tijdens de zomervakantie). Het winterabonnement kunt u tot en met de herfstvakantie aanvragen. Het abonnement bestelt u rechtstreeks via de portal van Connexxion. De communicatie en de facturering gaat via school. U krijgt van ons de factuur na de zomervakantie; deze kunt u in termijnen betalen.

 

Geldig in Zuid-Holland

Voor alle leerlingen woonachtig in Zuid-Holland kan een abonnement besteld worden. Connexxion werkt hiervoor samen met alle vervoerders, met uitzondering van de NS.

Met het abonnement kan gereisd worden in Drechtsteden, Alblasserwaard en Vijfheerenlanden, Duin- en Bollenstreek, Leiden, Rijnstreek en Midden-Holland, Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee, Metropoolregio Rotterdam Den Haag.

de bussen van Connexxion
de trams en RandstadRail van HTM
de bussen van HTMBuzz
de bussen, trams en metro van RET
de bussen van Arriva
de bussen van Qbuzz
de bussen van EBS
buslijn 195/295 (Rotterdam-Utrecht v.v.) van Syntus

de nachtbussen, OV-taxi en trein van Arriva
op Bravo (Arriva) bussen komende of gaan uit of naar Brabant
de RET BOB-bus en RET Fast Ferry
de nachtbussen van HTMBuzz
op de Waterbus

Hoe vraag ik het abonnement aan?

Het abonnement bestelt u rechtstreeks via de portal van Connexxion*. Hiervoor heeft u het leerlingnummer van uw zoon/dochter nodig en het kaartnummer van de persoonlijke OV-kaart. De benodigde zone vindt u via de zonetool: connexxion.zonetool.nl. Direct na een succesvolle afronding van de aanvraag ontvangt u van Connexxion een orderbevestiging met meer informatie hoe u het abonnement op uw OV-chipkaart kan laden. Onderaan deze pagina kunt u een link vinden naar een stappenplan voor het aanvragen van een abonnement.

 

Extra informatie over bestelwijze en gebruik

  • De prijs voor een abonnement wat op de prijslijst vermeld staat, is exclusief € 15,00 administratiekosten. Door het aanvragen van een abonnement bij Connexxion, ontstaat er een betalingsverplichting aan het Scholengroep Driestar-Wartburg. U ontvangt een factuur van de scholengroep met een betalingstermijn van 14 dagen. Het is ook mogelijk om in 4 kwartaaltermijnen te betalen.
  • De vier varianten (jaar-, schooljaar-, examenjaar- of winterabonnement) van de scholierenabonnementen hebben een eigen vaste ingangs- en einddatum.
  • De scholier is zelf verantwoordelijk voor het tijdig ophalen van het abonnement bij een ophaalautomaat.
  • Defecten aan kaarten of verloren kaarten worden afgehandeld via ov-chipkaart.nl. Op een vervangende kaart wordt het abonnement automatisch overgezet.
  • Verloopt de OV-chipkaart voor of vlak na de ingangsdatum van het abonnement? Vervang deze dan eerst alvorens het abonnement te bestellen. De scholier of de aanvrager van het abonnement is zelf verantwoordelijk voor een geldige persoonlijke OV-chipkaart.
  • Om een abonnement te wijzigen of stop te zetten hanteert Connexxion een opzegtermijn van 1 maand. De startdatum van het reisproduct is hierbij bepalend. Een aanpassing van het abonnement geeft u rechtsreeks door aan de school.

 

Heeft u vragen over de bestelprocedure, zones of sterwaarden of heeft u andere vragen? Neem dan contact op met Margret Nobel, te bereiken via mgknobel@driestarwartburg.nl

 

* U bent zelf verantwoordelijk voor het invullen van de juiste gegevens bij aanvraag van een abonnement. Het invullen van onjuiste gegevens leidt tot extra kosten die Scholengroep Driestar-Wartburg in rekening zal brengen bij de ouders.