Leerlingen Driestar Gouda Driestar-Wartburg

Identiteit

Driestar Gouda PrO/vmbo is een christelijke school op reformatorische grondslag. Reformatorisch betekent dat we onderwijs willen geven waarin de Heere geëerd wordt. Het doorgeven van Gods Woord en het overdragen van de christelijke cultuur is de kern van ons onderwijs. In de praktijk zal dat zichtbaar zijn in de houding tegenover elkaar, maar ook in de godsdienstlessen doe je kennis op van de Bijbel en bijvoorbeeld de kerkgeschiedenis. De identiteit van de school is zichtbaar in het houden van dag- en weekopeningen.

Onze taak

Op Driestar Gouda PrO/vmbo krijg je alle ruimte om je talenten tot bloei te laten komen. Je wordt begeleid naar werk en/of naar het behalen van een diploma op het voortgezet onderwijs. We willen je graag voorbereiden op jouw plaats in de maatschappij, kerk en gezin. De school kun je zien als een veilige haven, waar jij je kunt ontplooien.