Leerlingen Driestar Lekkerkerk

Identiteit

Driestar Lekkerkerk is een christelijke school op reformatorische grondslag. Reformatorisch betekent dat we onderwijs willen geven waarin de Heere geëerd wordt. Het doorgeven van Gods Woord en het overdragen van de christelijke cultuur is de kern van ons onderwijs. In de praktijk zal dat zichtbaar zijn in de houding tegenover elkaar, maar ook in de godsdienstlessen doe je kennis op van de Bijbel en bijvoorbeeld de kerkgeschiedenis. De identiteit is niet alleen zichtbaar in de dag- en weekopeningen, maar ook op veel andere (praktische) manieren komt de identiteit terug, zoals in stages en themadagen.

Onze taak

Op Driestar Lekkerkerk krijg je alle ruimte om jezelf te ontwikkelen en je talenten tot bloei te laten komen. Je wordt begeleid naar het behalen van een diploma op het voortgezet onderwijs en op het werk na het behalen van je diploma. We willen je graag voorbereiden op jouw plaats in de maatschappij, kerk en het gezin. De school kun je zien als een veilige haven, waar jouw ontwikkeling kan plaats vinden.