Leerling de Marnix Driestar-Wartburg

Identiteit

De Marnix is een christelijke school op reformatorische grondslag. Reformatorisch betekent dat we onderwijs willen geven waarin de Heere geëerd wordt. Het doorgeven van Gods Woord en het overdragen van de christelijke cultuur is de kern van ons onderwijs. In de praktijk zal dat zichtbaar zijn in de houding tegenover elkaar, het samen de dag beginnen door de Bijbel open te slaan, maar ook in de godsdienstlessen doe je kennis op van de Bijbel en bijvoorbeeld de kerkgeschiedenis.

Groeien

Natuurlijk kom je bij ons om te leren. Je bent hiervoor bij ons aan het goede adres! We zorgen ervoor dat niet alleen je kennis groeit, maar werken ook met elkaar aan allerlei vaardigheden. Dit doen we aan de hand van je maatschappelijke stage en het organiseren van buurtactiviteiten. Daarnaast worden er regelmatig leuke culturele activiteiten georganiseerd.

Kleurrijk en gezond

Er is van alles te vertellen over onze school. Twee dingen springen er voor ons uit. Als eerste is onze school een kleurrijke school. Bij ons geen saaie, grijze wanden, maar afbeeldingen, foto’s en spreuken die van alles met ons onderwijs te maken hebben.

Het tweede is dat we graag een gezonde school willen zijn. Gezondheid is een breed begrip: gezonde voeding, gezonde omgangsvorming, gezond bewegen en op een gezonde manier aan de slag met je talenten. Het hoort allemaal bij een Gezonde School. Ook zijn wij een rookvrije school.